Autovars, a.s. Opel Praha

Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

15. 6. 2012Tisková zpráva

Novinky modelové řady Opel Astra: Více verzí i motorů, hi-tech prvky

Opel rozšiřuje modelovou řadu svého kompaktního bestselleru o novou karosářskou verzi sedan. V nabídce se objevují také nové motory s vysokými výkony a nejmodernější asistenční systémy, zaujme i omlazený design.




Opel Mocca

Výraznější design exteriéru i interiéru umocňují sportovní charakter a technické přednosti této mnohokrát oceněné kompaktní modelové řady. S novým čtyřdveřovým sedanem, základním pětidveřovým hatchbackem, pětidveřovým kombi Sports Tourer, třídveřovým kupé GTC a vysoce výkonnou verzí OPC je nyní modelová řada Astra kompletní.

„Nová modelová řada Astra je připravena k letmému startu s širokou škálou karosářských verzí a s výrazně rozšířenou nabídkou výkonných a hospodárných motorů i inovativních asistenčních technologií. Výraznější design podtrhuje náš cíl – prodávat nejemotivnější modely německé konstrukční školy v silně obsazeném segmentu kompaktních automobilů,” říká Karl-Friedrich Stracke, generální ředitel automobilky Opel.

Tento cíl podporují i nové, velmi moderní motory, z nichž některé jsou k dispozici již nyní a další rozšíří různorodou nabídku pohonných jednotek modelové řady Astra v průběhu následujících šesti měsíců. Nová Astra OPC, kterou si mohou zájemci již nyní objednávat, slibuje díky svému turbodmychadlem přeplňovanému zážehovému čtyřválci o objemu 2,0 l spoustu ultimativních zážitků ze sportovní jízdy. S výkonem 206 kW / 280 k a nejvyšším točivým momentem 400 Nm je nová Astra OPC nejenom nejvýkonnějším, ale i nejrychlejším modelem Astra všech dob: Maximální rychlost tohoto osobitého kupé činí 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,0 sekundy.

Na podzim vyjede i historicky nejrychlejší Astra se vznětovým motorem: Nový čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW / 195 k a s působivým točivým momentem až 400 Nm je známý už z modelové řady Insignia, zanedlouho tedy sofistikovaná technologie sekvenčního přeplňování BiTurbo zamíří i do mimořádně populární kompaktní třídy. Čtyřválec, přeplňovaný dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně, slibuje vynikající jízdní výkony i mimořádně příznivou spotřebu paliva. Nový motor BiTurbo bude k dispozici pro pětidveřové hatchbacky, kombi Sports Tourer i kupé GTC.

Opel vylepšil i už známý přeplňovaný zážehový agregát 1.4 Turbo o výkonu 103 kW / 140 k. Tento motor nyní dostal funkci „overboost“, která krátkodobě zvyšuje maximální točivý moment o 10 procent – ze 200 na 220 Nm, což je velmi užitečné například při předjíždění.

Kompletní spektrum: Od úsporné verze ecoFLEX s emisemi CO2 jen 99 g/km až po vysoce výkonnou verzi OPC

Škála motorů pro modelovou řadu Astra dokáže uspokojit výjimečně širokou rodinu různorodých zákazníků. Nabídka sahá od nejhospodárnějších modelů Astra všech dob s motory 1.7 CDTI ecoFLEX a výkony 81 kW / 110 k a 96 kW / 130 k (emise CO2 pouze 99 g/km, spotřeba 3,7 l/100 km), přes nejsilnější vznětový model Astra s novým motorem 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW / 195 k až po historicky nejvýkonnější model řady Astra: Astru OPC s motorem o výkonu 206 kW / 280 k. S novým turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 1.4 LPG o výkonu 103 kW /140 k na LPG, který je v nabídce od začátku roku 2012, patří škála pohonných jednotek pro řadu Astra k nejširší v celém segmentu kompaktních vozů. A později ji ještě obohatí nová generace zážehových motorů SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC o objemu 1,6 l. Nové agregáty SIDI kombinují přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem, díky čemuž vynikají výkony i hospodárností.

Nové asistenční systémy doplňují širokou nabídku inovativních technologií

Další důležité novinky, povyšující technický standard vozů Opel Astra na novou úroveň, přicházejí do oblasti asistenčních systémů. Nyní jsou mnohé prémiové technologie zvyšující bezpečnost a komfort, které debutovaly v modelových řadách Insignia a Zafira Tourer, k dispozici také v řadě Astra. Patří k nim např. kamerový systém Opel Eye druhé generace, který zahrnuje zdokonalený systém „čtení“ dopravních značek TSA II (Traffic Sign Assistant), asistenční systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) nebo systém monitorování odstupu od vpředu jedoucího vozu FDI (Following Distance Indication), který obsahuje výstrahu před hrozící kolizí FCA (Forward Collision Alert). Všechny tyto systémy různými výstražnými signály upozorňují řidiče na nebezpečí, takže snižují riziko vzniku kritických situací.

K dalším asistenčním systémům patří couvací kamera, asistenční parkovací systém, který identifikuje vhodné parkovací místo a pomáhá řidiči při parkování, nebo systém monitorování slepého úhlu zpětných zrcátek či adaptivní radarový tempomat ACC s funkcí samočinného brzdění v případě rizika kolize (CIB). Radarový tempomat ACC, který pracuje v rozsahu rychlostí od 50 km/h do 180 km/h, udržuje nastavenou rychlost, přičemž podle hustoty provozu (odstupu od vpředu jedoucích vozů) samočinně zpomaluje či znovu zrychluje na zadanou rychlost. Pokud rada zaregistruje riziko bezprostřední kolize, aktivuje se funkce kolizního brzdění CIB – výrazně se tím sníží rychlost případného nárazu.

Nové systémy doplňují už existující nabídku inovativních technologií modelové řadě Astra. Ta obsahuje např. „inteligentní“ adaptivní světlomety AFL+ (Adaptive Forward Lighting) poslední generace s xenonovými výbojkami. Světlomety AFL+ pracují v různých režimech, natáčejí se do zatáček spolu s řízením, mají integrovaná odbočovací světla atd.

V nabídce výbav pro modely Astra nechybějí ani ergonomická přední sedadla, která mají certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) od nezávislé asociace německých lékařů a ergonomů.

Nosič jízdních kol FlexFix, který je exkluzivním prvkem výbavy modelů Opel, je zabudovaný do zadního nárazníku, ve kterém je (ve složeném stavu) zcela ukrytý. Promyšleně konstruovaný nosič umožňuje v případě kombi modelu Astra Sports Tourer přepravu až čtyř jízdních kol, pětidveřový hatchback Astra může na nosiči FlexFix převážet dva bicykly. Panoramatické čelní sklo, patentované značkou Opel, sahá až do poloviny délky střechy, takže pasažérům v kupé modelech Astra GTC nebo OPC poskytuje jedinečný pocitový zážitek. Na rozdíl od střešních oken jiných modelů a značek není panoramatické sklo Astry GTC/OPC rušeno žádnými příčkami atp.

FlexRide a HiPerStruts pro optimální jízdní vlastnosti a komfort

Požitek z jízdy hraje v případě modelů Opel Astra mimořádně důležitou roli. Dynamické jízdní vlastnosti kompaktních modelů Opel mohou zákazníci dále umocnit objednáním mechatronického podvozku FlexRide, který se samočinně přizpůsobuje převažujícím jízdním podmínkám. Zmáčknutím tlačítka může řidič volit jeden ze třech režimů: Vyvážený „Standard“, komfortně orientovaný „Tour“ nebo dynamický „Sport“ s bezprostřednějším řízením, spontánnější reakcí motoru na pokyny pedálu plynu a tvrdší charakteristikou tlumičů pérování.

V zájmu docílení maximálně dynamických jízdních vlastností a optimální ovladatelnosti dostala kupé Astra GTC a OPC speciální přední nápravu HiPerStruts (High Performance Struts). Náprava HiPerStruts zlepšuje vedení stopy v zatáčkách a snižuje pronikání rázů a vibrací od předních kol do řízení.

Osvěžený design dodává modelu Astra sportovní akcent

Pětidveřový model Astra a kombi Astra Sports Tourer dostaly pozměněnou přední část karoserie, která působí ještě vitálněji a hodnotněji než doposud. Se stejnou „tváří“ vyjede i nová čtyřdveřová Astra Sedan. Designeři pozměnili spodní část masky chladiče – podobně, jako v případě kupé GTC, má maska nyní mřížku s preciznějším technickým stylingem. Horní část masky dostala výraznější trojrozměrnou chromovanou lištu, která je dokonale vycentrovaná a na pohled působí jako by „plavala“ na masce vozu. Doplněním černých prvků do vnitřní struktury čelních světlometů dostala už i základní verze „Essentia“ sportovnější vzhled.

Při pohledu zezadu je patrné nové řešení prolisu pro registrační značku, které opticky zvyšuje šířku vozu. Pětidveřový hatchback a kombi Sports Tourer mají nový chromovaný pás ve spodní části nárazníků, který rovněž vizuálně rozšiřuje zadní část karoserie.

Pětidveřové hatchbacky Astra, kombi Sports Tourer a kupé GTC poháněné novým vysoce výkonným turbodieselem 2.0 BiTurbo CDTI mají ještě sportovnější vnější design. Přední část karoserie je tvarovaná ještě expresivněji, horní část masky chladiče má stejný tvar jako mělo původně pouze kupé Astra GTC. Příčné žebro masky je vždy vyvedené v barvě karoserie. Spodní část masky v nárazníku je v oblasti, kde navazuje na horní část, vymodelovaná do profilu žraločí ploutve, což vozu dodává agresivnější vzhled v porovnání s ostatními verzemi modelové řady Astra. Boční okna lemují chromované okrasné lišty. Sportovní image vozu umocňuje i výrazněji tvarovaný zadní nárazník se zdvojenou koncovkou výfuku.

Interiér modelů Astra po modernizaci působí sportovněji a vitálněji díky novým druhům čalounění a lesklým lakům na povrchových panelech. Model s motorem 2.0 BiTurbo CDTI mají textilní nebo kožené čalounění v černé barvě JetBlack v kombinaci s červeným odstínem Magic Red, použitým u okrajů sedadel. Prošívání v barvě Magic Red na sedadlech, ve výplních dveří a na manžetě řadicí páky dodává interiéru sportovní atmosféru. Volant s dole zploštělým věncem a speciální textilní koberečky s červeným lemováním jsou dalšími sportovními prvky interiéru vozů, poháněných nejvýkonnějším vznětovým motorem.

Zájemci o modely Astra mají nyní na výběr z celé řady nově stylizovaných litých kol. Do verzí ve stupni výbavy Sport se standardně dodávají nové 17-palcové disky, na přání potom dva nové druhy disků rozměru 18“ a 19“ s pěti zdvojenými paprsky. Kromě toho v modelové řadě Astra debutují nové plastové kryty ocelových kol se sportovním paprskovým designem.

Astra pokračuje v historii úspěchu kompaktní modelové řady Opel Výrazným vylepšením modelové řady Astra Opel navazuje na úspěch svého kompaktního bestselleru, který získal řadu ocenění, včetně prestižní německé ceny „Zlatý volant“ (2009). Výbornou referencí je i nejlepší hodnocení ve velkém průzkumu kvality ojetých vozů agentury DEKRA za rok 2012.

Modelová řada Astra patří k základním pilířům značky Opel, která si připisuje asi třetinu z prodejů všech osobních a lehkých užitkových modelů Opel. Dnes vyráběná čtvrtá generace Astry představuje už 10. generaci kompaktních modelů Opel. Z aktuální generace se dosud v celé Evropě prodalo přes 641 000 vozů. Základní pětidveřový hatchback Astra aktuální řady byl na trh uveden v roce 2009, o rok později následovalo kombi Sports Tourer a koncem roku 2011 vyjelo třídveřové kupé GTC. Opel Astra je třetím nejprodávanějším modelem Evropy (a druhým v Německu) v rámci nejsilnějšího segmentu osobních automobilů, na který připadá přibližně čtvrtina celkového evropského trhu.