Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

16. 1. 2014Tisková zpráva

Opel v roce 2013 prodal opět přes milion automobilů

Podle globálních prodejních statistik za rok 2013 se Opel řadí mezi úspěšné značky: Výrobce z Rüsselsheimu je i nadále celosvětově druhou největší značkou koncernu General Motors a na základě předběžných údajů posílil i svoji pozici třetí nejsilnější značky osobních automobilů v Evropě.


Ve složitých podmínkách slabého automobilového trhu prodal Opel 1,064 milionu vozů. Opel spolu se svou sesterskou značkou Vauxhall dosáhl na evropském trhu tržního podílu 5,61 % oproti 5,59 % v předchozím roce 2012. Jde to první meziroční nárůst tržního podílu značky Opel za 14 roků.

„Především naše nové modely ADAM, Cascada a Mokka přispěly k tomuto zlepšení, dosaženému ve složitých podmínkách evropského trhu. Doposud jsme dostali na 62 000 objednávek na model ADAM a 177 000 objednávek na modelu Mokka,“ říká Peter Christian Küspert, člen představenstva automobilky Opel odpovědný za prodej a poprodejní služby.

Značky Opel/Vauxhall dokázaly meziročně zvýšit svůj tržní podíl v 11 evropských státech, včetně stěžejních trhů Německa, Velké Británie a Španělska i na rostoucích trzích Turecka a Ruska. Na německém trhu Opel podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (Kraftfahrtbundesamt) zvýšil vloni svůj tržní podíl na 7,0 % oproti 6,9 % v roce 2012.

Bestsellery Astra a Corsa opět patřily k 10 nejlépe prodávaným modelům v Evropě v roce 2013, kdy obsadily 7. a 8. pozici žebříčku. Malý SUV model Mokka úspěšně vstoupil na trh a vybojoval si během roku 2013 druhé místo ve svém segmentu, přičemž modernizovaná Insignie byla číslem dva v segmentu střední třídy (s výjimkou konkurenčních prémiových modelů).

Ve Velké Británii skončily modely Insignia a Zafira na prvním místě ve svých segmentech, Corsa, Astra a Mokka na druhém místě ve svých segmentech.

Na domácím německém trhu se Opel Meriva prosadil do role bestselleru ve svém segmentu. Corsa a Astra se umístily na druhém místě ve svých segmentech.