Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

8. 4. 2015Tisková zpráva

Opel prodal v prvním kvartálu 2015 v ČR nejvíce vozů ve své novodobé historii!

Rok 2014 byl pro Opel v ČR nejlepším rokem v „novodobé“ historii značky – v ČR vloni německá značka prodala 7257 osobních a užitkových vozů, což představuje nejlepší výsledek od roku 2004, od kdy Svaz dovozců automobilů (SDA) používá data z Centrálního registru vozidel. A ani v roce 2015 Opel nesnižuje tempo: V prvním čtvrtletí roku 2015 prodal Opel v ČR 1903 osobních a lehkých užitkových vozů, což je o 543 vozů více, než ve stejném období roku 2014. „Meziročně jsme tak posílili o 40 procent, což je druhý nejsilnější nárůst z TOP10 značek v žebříčku SDA,“ říká Pavel Šilha generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. „Na výborných výsledcích za první kvartál se již projevila únorová kampaň „Opel 24 hodin“, během které jsme prodali skvělých 1150 vozů. Protože předávání a registrace kampaňových vozů ještě probíhají, očekáváme, že i ve druhém čtvrtletí naše prodeje porostou.“


Opel se nezadržitelně posouvá vzhůru prodejními žebříčky: „Zatímco rok 2013 jsme uzavírali na 10. příčce žebříčku značek, postupně jsme se dokázali vyšplhat o dvě místa nahoru na 8. pozici,“ říká Josef Šopík prodejní ředitel Opelu pro ČR a SR. „Například v samotném březnu jsme prodali 796 osobních vozů, což je šestý nejlepší výsledek ze všech značek a znamená rekordní tržní podíl 3,8 %, při odečtení účelových registrací jsme dokonce na 5. pozici s podílem 4,2 %.“

Aktuální 8. příčka v žebříčku značek odpovídá oficiálním prodejním statistikám zveřejňovaným SDA, které jsou však v případě řady značek výrazně zkresleny tzv. reexporty. Podle agentury Médea, která sleduje účelové registrace, činí podíl reexportů u některých značek, které se chlubí čelními pozicemi v prodejních žebříčcích, 30 %, v některých případech ale také až 66 %! A podíl účelových registrací obecně i nadále roste.

„Opel reexporty nevyužívá, nepovažujeme to za normální ani efektivní, reexporty se dříve či později negativně projeví na kondici dealerské sítě“ říká ředitel Pavel Šilha. „Pokud si některá značka potřebuje z jakýchkoli důvodů „papírově“ vylepšit pozici, je to jejich věc a věc jejich centrál – my pracujeme s „čistými“ daty a naše deklarované výkony na tuzemském trhu odpovídají realitě.“

I pro příští měsíce má Opel dobře „nabito“: Na trh vyjely nové modely Vivaro a unikátní ADAM ROCKS, co nevidět se v populárních SUV modelech Mokka objeví „šeptající turbodiesel“ 1.6 CDTI, v Zafirách Tourer a Insigniích se zabydluje nový úsporný turbodiesel 2.0 CDTI/170 k, na startu už je připraven vitální model ADAM S a především na trh vyrazila Corsa nové generace. „Osvědčený koncept s nadprůměrně prostorným interiérem, nové přeplňované motory 1.0 Turbo, zcela nový interiér a „dospělé“ asistenční technologie – to jsou hlavní trumfy, díky kterým nová Corsa navazuje na úspěch své předchůdkyně,“ tvrdí Pavel Šilha generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.