Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

6. 4. 2016Tisková zpráva

Bestseller v segmentu lehkých užitkových vozů: Z výrobních linek sjelo už 750 000 Opelů Vivaro

Jubilejní Opel Vivaro byl vyroben v závodě v Lutonu. Prodej úspěšného modelu Vivaro vzrostl v roce 2015 o 38 procent. Prodej lehkých užitkových modelů Opel vzrostl během roku 2015 o 24 procent. Opel má největší tržní podíl v segmentu lehkých užitkových automobilů v Evropě od roku 2008.


Bestseller v segmentu lehkých užitkových vozů: Z výrobních linek sjelo už 750 000 Opelů Vivaro
Bestseller v segmentu lehkých užitkových vozů: Z výrobních linek sjelo už 750 000 Opelů Vivaro
  • Bestseller v segmentu lehkých užitkových vozů: Z výrobních linek sjelo už 750 000 Opelů Vivaro

Od svého uvedení na trh v roce 2001 je Opel Vivaro jedním z nejpopulárnějších dodávkových automobilů v segmentu „Van-D“, automobilů do celkové hmotnosti 2,9 tuny. Z výrobní linky závodu Opel v britském Lutonu sjel už 750 000. exemplář řady Opel Vivaro.

„750 000 je působivé číslo v segmentu s tak silnou konkurencí,“ říká Steffen Raschig, ředitel divize užitkových vozů automobilky Opel. „Modely Combo, Vivaro a Movano jsou důležitou součástí naší růstové strategie. Do roku 2022 plánujeme zvýšení prodejů lehkých užitkových vozů o přibližně 80 procent, z 83 000 vozů v roce 2013 na 150 000 kusů v roce 2022.“

Vivaro je nejlépe prodávaným lehkým užitkovým automobilem značky Opel – hraje důležitou roli ve velkolepém návratu německého výrobce do tohoto segmentu. A rok 2015 byl pro Opel rekordní: Prodej modelů Vivaro vzrostl o 38 procent a Vivaro zaznamenalo nejvyšší podíl v segmentu od svého uvedení na trh v roce 2001.

Vivaro lze konfigurovat tak, že plní všechny požadavky zákazníků na lehký užitkový automobil – k dispozici je jako skříňová dodávka, Combi, dodávka s dvojitou kabinou nebo jako podvozek s kabinou v různých konfiguracích.

Opel vloni prodal více než 100 000 užitkových vozů, což představuje meziroční nárůst prodejů o 24 procent – a výrazně tak převyšuje meziroční růst celkového trhu, který činil jen 9 procent. Zřetelně vzrostla obliba i dalších užitkových sourozenců Movano a Combo, jejichž prodeje meziročně stouply o 27, resp. o 12 procent. Movano následovalo příkladu menšího modelu Vivaro a dosáhlo nejvyššího tržního podílu a nejvyšších prodejů od svého uvedení v roce 1998.