Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

28. 3. 2017Tisková zpráva

Andrej Barčák s Opelem ADAM R2 skvěle odstartoval do rally sezony 2017!

Janča Valašská Rally: 2. místo ve třídě 6, 3. mezi předokolkami. Nová sezona s novými partnery: NORDICAP a ROCKSTAR ENERGY DRINK. Z okruhů do rally - a ke značce Opel.


Andrej Barčák s Opelem ADAM R2 skvěle odstartoval do rally sezony 2017
Andrej Barčák s Opelem ADAM R2 skvěle odstartoval do rally sezony 2017
Andrej Barčák s Opelem ADAM R2 skvěle odstartoval do rally sezony 2017
Andrej Barčák s Opelem ADAM R2 skvěle odstartoval do rally sezony 2017

Mimořádně úspěšně dostartoval do nové rallyové sezony Andrej Barčák se spolujezdcem Tomášem Střeskou se svým Opelem ADAM R2: Na víkendové Janča Valašské Rally mu jen těsně uniklo vítězství v jeho nabité třídě 6 a v celé kategorii předokolek vybojoval skvělé třetí místo!

„Jsme opravdu nadšeni – po loňské premiérové sezoně v MČR, kterou jsme brali jako sbírání zkušeností, jsme dokázali hned od začátku držet krok s absolutní špičkou. Hned od první rychlostní zkoušky jsme se usadili na čele naší třídy a nebýt smolného defektu v předposlední RZ Bystřička, radovali bychom se ze zlata. Takhle nám bohužel vítězství ve třídě uniklo o pouhých 1,5 s, ale i tak máme z výsledku obrovskou radost,“ říká devětatřicetiletý Barčák.

Barčák, který stejně jako vloni jede v barvách Opel motorsport, odstartoval do letošní sezony s podporu nových partnerů: NORDICAP a ROCKSTAR ENERGY DRINK. Zatímco vloni bylo jeho nejlepším umístěním páté místo v Rally Příbram, letošní výkonový skok předčil očekávání i mnoha znalců: „I když jsme si na sebe s Tomášem Střeskou zvykli docela rychle, přece jenom pro mne bylo všechno nové: Auto, rozpis, všechny soutěže pro mne byly premiérou,“ vzpomíná na svůj loňský vstup do světa rally Andrej Barčák. „Kluci od BRYNDA Racing, kteří mi připravují auto, jsou ale zkušení profíci a dnes už dokážou přesně odhadnout, co já i auto potřebujeme na tu kterou trať a já se mohu soustředit jenom na volant a rozpis.“

Andrej Barčák se dlouhé jezdecky angažoval „pouze“ na okruzích. Od roku 2008 vyzkoušel např. vytrvalostní závody Zóny střední Evropy (s vozem Ford Fiesta), v roce 2011 vybojoval titul vicemistra Zóny střední Evropy ve sprintech (Renault Clio) a dosavadním vrcholem byly starty v evropském šampionátu Blancpain Lamborghini Supertrofeo v sezoně 2012 „Rally ovšem považuji za královskou disciplínu, a tak jsem nadšeně přivítal možnost vyzkoušet si Škodu Fabia ve třídě 7 – a do rally jsem se okamžitě zamiloval,“ přibližuje svoji cestu do automobilových soutěží Barčák. „Když se potom Opel v roce 2013 vrátil s modelem ADAM do automobilových soutěží, nebylo co řešit – bylo mi jasné, že mohu jezdit jedině se značkou, se kterou jsem vyrůstal.“

Dalším podnikem rallyového kalendáře bude tradiční Rallye Šumava Klatovy, která se jede o víkendu 21. až 22. dubna. „Samozřejmě, že budeme chtít obhájit fantastický výsledek z prvního podniku,“ říká spolujezdec Tomáš Střeska. „Tím spíš, že na tradičně rychlých pasážích „Šumavy“ si věříme, protože Andrej se rychlosti určitě nebojí!“

OPEL ADAM R2 – TECHNICKÁ DATA

Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon: 140 kW / 190 k při 7750 ot/min

Toč. moment: 190 Nm při 6200 ot/min

Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, Dělič brzdného účinku vpředu/vzadu, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče: 310 mm ventilované kotouče vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika: Multifunkční přístrojový panel BOSCH, indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel

Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1030 kg