Vážení zákazníci, náš autosalon již funguje bez omezení, přijali jsme všechna bezpečnostní opatření a instalovali přepážky pro vaši bezpečnost.
Těšíme se na vaši návštěvu.

Do 30. 4. fungujeme v zkráceném režimu do 17.00, následně již dle standardní otevírací doby.
Váš tým Autovars.

Poptejte ONLINE libovolný vůz a získejte poukaz na dodatečný bonus 3000 Kč
Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

15. 5. 2020Tisková zpráva

Nový Opel Mokka už prochází jízdními testy, výroba se připravuje

Opel Mokka nové generace je až o 120 kg lehčí než předchozí model. Podvozek a asistenční systémy se ladily v zimních testech u polárního kruhu. Elektrická verze Opel Mokka-e slibuje příjemnou jízdu. Zavěšení kol se nyní precizně nastavuje na zkušebním okruhu automobilky Opel u Dudenhofenu. Nový Opel Mokka se u dealerů objeví začátkem roku 2021.


Opel Mokka nové generace“
Opel Mokka nové generace“
Opel Mokka nové generace“
Opel Mokka nové generace“

Dynamika, hospodárnost a špičková kvalita – to je jen několik z mnoha cílů vývoje zcela nového modelu Opel Mokka. S příznačnou německou precizností se nyní vývojáři automobilky věnují finálnímu naladění tohoto bestselleru nové generace. V testovacím centru německé automobilky u městečka Dudenhofen se v těchto dnech nastavuje zavěšení kol s ohledem na maximální akustický komfort, excelentní jízdní vlastnosti a bezpečnost ve vysokých rychlostech. Novinka Opelu prostě musí poskytovat tradiční radost a dobrý pocit z ovládání volantu i pedálů. V únoru ladili technici Opelu až na dalekém severu v tvrdých zimních podmínkách podvozek, motory, palubní elektroniku i osvětlení. Na zamrzlých jezerech a úzkých venkovských silničkách v Laponsku najezdily prototypy Opelu Mokka tisíce kilometrů.

Mokka nové generace je zcela novým modelem, který využívá koncernovou multi-energetickou platformu CMP (Common Modular Platform). Ta vývojářům dává velkou flexibilitu, protože mj. umožňuje zástavbu konvenčních spalovacích motorů i elektropohonu. Díky hojnému využití vysoce pevných ocelí je nový model lehčí, a přesto je jeho struktura tužší. Nová Mokka má téměř identický rozvor jako předchůdkyně, přesto je až o 120 kg lehčí. Elektrická verze Mokka-e má baterie zabudovány do podlahy vozu, což snižuje těžiště vozu a zároveň zvyšuje torzní tuhost karoserie o 30 procent. Zákazníci se mohou těšit na opravdu velmi agilní model, který se u dealerů značky Opel objeví už začátkem roku 2021.

Fáze 1: Testování u polárního kruhu

Testovací inženýr automobilky Opel Gunnar Nees je téměř nezastavitelný: Monotónně krouží kolo za kolem na zamrzlé dráze, jen čas od času na minutku zastaví, přitáhne si notebook a porovná naměřené údaje, které popisují každý kilometr testování nové Mokky. Daleko na drsném severu klesají i v březnu teploty hluboko pod bod mrazu. A to jsou ideální podmínky pro sladění ABS, ESP a asistenčních systémů s dalšími podvozkovými komponenty nového Opelu Mokka.

Testované prototypy jsou stále maskovány zeleno-černou 3D kamufláží, která nedovolí přesně posuzovat všechny křivky vozu. Gunnar Nees a jeho kolegové se vypravili sem - na sever Švédska - aby naladili podvozek. Mokka, tak, jako každý Opel, musí přesně reagovat na pokyny volantu a musí řidiči dávat dokonalou zpětnou vazbu. Prověřuje se například to, aby se karoserie nekontrolovaně nerozkývala při přejezdu větších nerovností ve středních rychlostech. Jedním z charakteristických vlastností vozů Opel je jejich jisté a bezpečné chování při jízdách vysokou rychlostí po dálnicích. Každý Opel prostě MUSÍ zůstat stoprocentně ovladatelný za všech okolností a zároveň musí poskytovat radost z řízení.

Všechny díly, komponenty a systémy proto inženýři automobilky Opel velmi pečlivě ladí: Tlumiče, pružiny, řízení… to vše a mnoho dalšího je podrobeno jejich kontrole. Zcela osobitě je naladěný také řídicí software – posilový účinek i ovládací síly pedálů musí být přesně takové, na jaké jsou zákazníci německé automobily zvyklí.

Fáze 2: Testování ve vysokých rychlostech na německém zkušebním okruhu

Zpátky do Německa: Z dalekého severu se testovací inženýři i s prototypy Mokky přesunuli zpět do Německa, přesněji do zkušebního centra automobilky Opel u městečka Dudenhofen. Zde nová Mokka absolvuje finální zkoušky. V testovacím centru u Dudenhofenu jsou postaveny repliky těch nejhorších silnic celé Evropy: Šotolina, dlažební kostky, koleje v asfaltu… Inženýři znovu a znovu jemně mění nastavení tlumičů a pružin, tak, aby bylo dosaženo dokonalého souladu mezi jízdním komfortem a dynamikou. Interiér nové Mokky je nadprůměrně tichý, jakékoli povrzávání nebo rachocení jsou prostě tabu!

Dvojice spojovacích tyčí u předního zavěšení McPherson zvyšuje tuhost přední sestavy a zvyšuje preciznost řízení a agilitu jízdy. Nová Mokka se nadšené vrhá do zatáček a vykrouží je naprosto přirozeně a snadno. I v mezních situacích ji řidič snadno ovládá, tím spíš, když mu perfektně sekunduje sada asistenčních systémů.

Vrcholem jízdních zkoušek centru u Dudenhofenu je testování na vysokorychlostním oválu s klopenými zatáčkami. Tady uspěje jenom dokonale pevný a stabilní vůz. Tortura na klopené dráze se pak zúročí v běžném provozu – i při krizových manévrech zůstává Mokka stále ovladatelná a garantuje nejvyšší míru aktivní bezpečnosti. Pro vysokorychlostní maturitu si nová Mokka ve své kamufláži zajela na německé dálnice bez limitu – a obstála na výbornou! Ani tím ovšem testovací maraton nekončí – další zkoušky jsou naplánovány na léto. Teprve potom se dokonale prověřená a do detailu naladěná Mokka dostane v závěru tohoto roku do sériové výroby.

Opel
Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Od srpna 2017 je Opel součástí koncernu Groupe PSA. Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2018 prodal přes milion automobilů. Opel momentálně implementuje svoji strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého úspěchu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE!, který má Opel přetvořit na trvale ziskovou, globální a elektrifikovanou značku.

Více na:
https://int-media.opel.com