Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

24. 9. 2020Tisková zpráva

Světová premiéra nového Opelu Mokka

Nová Mokka je prvním modelem své značky s čelní maskou Opel Vizor, palubní deskou Pure Panel a nově stylizovaným logem. Výrazný atraktivní design, kompaktní rozměry, místo pro pět pasažérů. Hned od uvedení v nabídce i elektrická verze. Hi-tech prvky z vozů vyšších tříd.


Světová premiéra nového Opelu Mokka
Světová premiéra nového Opelu Mokka
Světová premiéra nového Opelu Mokka

V úterý 22. září 2020 šéf německé automobilky Opel Michael Lohscheller poprvé představil veřejnosti a médiím zcela nový model Opel Mokka. Tento model, který vzbuzuje emoce a ukazuje i budoucí směřování své značky, je prvním Opelem, který představí novou čelní masku Opel Vizor. Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a název vozu vyvedený výraznými literami po celé šířce zádi. Nastupující Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel. Prvenstvím Mokky je i možnost zvolit hned po uvedení na trh vedle spalovacích modelu i elektrickou verzi Mokka-e.

Elektrická Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k jehož nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Podle normy WLTP1 činí akční rádius vozu s baterií 50 kWh až 324 km na jedno nabití.

Mokka je prvním Opelem s „tváří“ Opel Vizor a digitalizovanou palubní deskou Pure Panel

Nový Opel Mokka zaujme na první pohled dokonalými proporcemi a precizním zpracováním i těch nejmenších detailů. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního vozu jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta. Nepřehlédnutelným a nezaměnitelným prvkem je čelní maska Opel Vizor. Jeho inspirací bylo hledí integrální motocyklové přilby. Opel Vizor dokonale integruje masku chladiče. LED světlomety i nově stylizované logo automobilky Opel. Poprvé je název vozu vyvedený masivními literami v technicistním fontu po celé šířce zadní části vozu.

Čistý a zároveň velmi působivý styling se odráží i v interiéru. Dominantou přístrojového štítu Pure Panel jsou dva rozměrné displeje. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je dokonale promyšleno, připraveno pro zcela intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek.

Svobodná volba: Nafta, benzin nebo elektřina

Vůbec poprvé v historii automobilky Opel bude nový model – tedy Mokka – hned od uvedení na trh k dispozici nejenom s konvenčními spalovacími motory, ale také jako elektromobil. Trakční elektromotor Mokky-e má výkon 100 kW/136 k a jeho nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. Podle metodiky WLTP1 činí jízdní rádius elektromobilu Mokka-e až 324 km. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová. Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km.

Majitele vozů Opel Mokka/Mokka-e se mohou spolehnout na služby OpelConnect a aplikaci myOpel.

Výkonová škála zážehových a vznětových motorů Opelu Mokka sahá od 74 kW/100 k až po 96 kW/130 k. Charakteristickým rysem všech pohonných jednotek je mírná spotřeba a výborné výkony (předběžná kombinovaná spotřeba dle NEDC2 : 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).

Vnitřní třecí ztráty motorů byly minimalizovány. Turbodmychadlo reaguje naprosto bezprostředně a motory tak mají skvělý zátah od nízkých otáček. Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i plynule řadící osmistupňovou automatickou převodovku.

V nabídce pohonných jednotek je i vitální turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 81 kW/110 k a točivým momentem 250 Nm, propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Předběžná spotřeba vznětové verze Mokky dle NEDC2: 3,8 l/100 km, emise 100 g/km CO2.

Inovace pro všechny: Světlomety IntelliLux LED® Matrix, špičkové asistenční systémy

Nová Mokka je vybavena špičkovými technologiemi, příkladem může být adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Vynikající adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix se 14 elementy jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdoučtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.

Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým dotykovým barevným displejem. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s desetipalcovým barevným dotykovým displejem. Displeje jsou dokonale integrovány do elegantního přístrojového štítu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči.

Skvělá agronomická sedadla jsou již delší dobu charakteristickými prvkem vozů Opel. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Ve středovém panelu před řidičem je odkládací schránka, ve které je možné induktivně nabíjet smartfony.

1 Předběžné údaje o spotřebě a emisích CO2 jsou určeny dle normy WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, Regulation EU 2017/948). Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a ovlivňuje jej řada faktorů, především jízdní styl řidiče, profil trasy, vnější teplota a používání vytápění nebo klimatizace.
2 Předběžné údaje o spotřebě a CO2 jsou určeny dle metodiky WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, Regulation EU 2017/948), a tyto hodnoty jsou zpětně přepočítány do metodiky NEDC v zájmu porovnatelnosti s jinými vozy.
Více na:
https://int-media.opel.com